Ostatni weekend wakacji spowodował u mnie wzrost energii i wykorzystałam ją tworząc coś nowego w kuchni. Mam nadzieję, że i wy jeszcze skorzystacie z ostatnich dni wolnego i wypróbujecie jakiś nowy przepis. Ja chciałabym dziś podzielić się z Wami przepisem na fajną przekąskę, jaką są precle. Mi najbardziej smakują te solone, choć wiem, że są i inne wersje tego drożdżowego ciasta. Sami spróbujcie i zadecydujcie.



Składniki (dodajemy w takiej kolejności):

  • 1,5 szklanki ciepłej wody
  • łyżka soli
  • łyżka cukru - mieszamy wszystkie wyżej podane składniki
  • 1 paczka suchych drożdży - zostawiamy na 5 minut 
  • 4,5 szklanki mąki
  • 2 łyżki oleju

    Ugniatamy ciasto i zostawiamy pod przykryciem w wysmarowanej misce olejem na godzinę. Następnie wyciągamy ciasto i kroimy na 8 równych części. Każdą z nich rolujemy na cienki wałek i formujemy kształt precla.
  • 2 szklanki wody
  • opakowanie sody oczyszczonej

    Do gotującej się wody dodajemy sodę i pojedynczo wkładamy surowe precle, gotujemy je po 30 sekund z każdej strony. Gotowe układamy na blaszce i smarujemy rozbełtanym jajkiem. Na końcu posypujemy gruboziarnistą solą, sezamem lub startym serem. Pieczemy ok. 10-15 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku.
Serdecznie polecam! Smacznego! 

Komentarze

Popularne posty